Sponsored

2DR vs 4DR Color Choice Thread (Pick one of each)

2DR vs 4DR Color


  • Total voters
    86

pony2bronco

First Edition
Well-Known Member
First Name
Ryan
Joined
Aug 4, 2020
Threads
29
Messages
535
Reaction score
940
Location
Maryland
Vehicle(s)
2DR FE
Your Bronco Model
First Edition
Clubs
 
I'm interested to see how much the breakdown shifts when we split it by size
Sponsored

 

BroncoJay

Badlands
Well-Known Member
First Name
Jason
Joined
Jul 19, 2020
Threads
10
Messages
2,963
Reaction score
10,902
Location
Iowa
Vehicle(s)
Tacoma
Your Bronco Model
Badlands
I don’t know what I’ve had a harder time deciding
How many stupid doors or which damn color

I went with what I’m picking today
2 door BD A51

Tomorrow it
Might be a 4 door Ox white
 
OP
OP
pony2bronco

pony2bronco

First Edition
Well-Known Member
First Name
Ryan
Joined
Aug 4, 2020
Threads
29
Messages
535
Reaction score
940
Location
Maryland
Vehicle(s)
2DR FE
Your Bronco Model
First Edition
Clubs
 
Ox white is pretty underrated tbh. Seems like very few people are going for it, it's plain but it looks slick. Not to mention some Bronco history there.
 

BuzzyBud

Well-Known Member
First Name
TBD
Joined
Jul 15, 2020
Threads
38
Messages
676
Reaction score
2,501
Location
US
Vehicle(s)
TBD
Your Bronco Model
Undecided
Going with the 2 door Badlands in Carbonized Gray. Tried to pick an exterior color which might work with the MIC top and orange interior accents. Goal was to pick a combination which was the least ugly. Talk about a stretch goal!
 

Carolina Jim

Black Diamond
Well-Known Member
First Name
Jim
Joined
Aug 19, 2019
Threads
29
Messages
3,750
Reaction score
10,445
Location
Highlands
Vehicle(s)
2021 Bronco 2-door
Your Bronco Model
Black Diamond
Size - 2vs4 doors - is one factor influencing body color...as some of the bolder options might be perfect on the 2-door, but overkill on the larger unit.

For me the bigger factors are the lock-ins....grabber blue interior accents on BD, with body color panels showing on interiors of all 3 doors.....and grey MIC top. Ford calls it 'dark grey' but that's just because they believe their CGI witch doctor...its clearly a medium grey. If you want some contrast, you either gotta pick a body color that's Very dark or Very light
 

Sponsored

Edelfin

Big Bend
Well-Known Member
First Name
Emmanuel
Joined
Aug 9, 2020
Threads
16
Messages
317
Reaction score
1,252
Location
TEXAS
Vehicle(s)
2021 Bronco
Your Bronco Model
Big Bend
Clubs
 
Size - 2vs4 doors - is one factor influencing body color...as some of the bolder options might be perfect on the 2-door, but overkill on the larger unit.

For me the bigger factors are the lock-ins....grabber blue interior accents on BD, with body color panels showing on interiors of all 3 doors.....and grey MIC top. Ford calls it 'dark grey' but that's just because they believe their CGI witch doctor...its clearly a medium grey. If you want some contrast, you either gotta pick a body color that's Very dark or Very light
Yeah we gotta see that grey MIC top paired With all the other colors...
 

indio22

Base
Well-Known Member
Joined
Aug 25, 2019
Threads
10
Messages
4,029
Reaction score
8,460
Location
Chicagoland, USA
Vehicle(s)
'72 Rover, '85 CJ7, '98 TJ, '14 BRZ, '23 Bronco
Your Bronco Model
Base
Typically I go for any vehicle color, as long as it's red, lol. Base model limits my color selection. I voted Rapid Red for both 2 and 4 door. But that color and metallic nature is tricky. Will it be too maroon? Must see in person under various lightings.
 
OP
OP
pony2bronco

pony2bronco

First Edition
Well-Known Member
First Name
Ryan
Joined
Aug 4, 2020
Threads
29
Messages
535
Reaction score
940
Location
Maryland
Vehicle(s)
2DR FE
Your Bronco Model
First Edition
Clubs
 
Typically I go for any vehicle color, as long as it's red, lol. Base model limits my color selection. I voted Rapid Red for both 2 and 4 door. But that color and metallic nature is tricky. Will it be too maroon? Must see in person under various lightings.
I'm guessing maroon in anything but bright light. Ford with these color changing paints tho...
Sponsored

 
 


Top